2010-11-01

BORCU ÖDEMEK İSTEYİNCE



Hz. Ebû Hüreyre (r.a.), Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'den rivayet etti:

"Benî İsrail'den bin dinar borç para isteyen bir kimseden bahs etti. Benî israil'den borç talep edilen kimse: "Bana sahidlerini getir, onların huzurunda vereyim, şâhid olsunlar!" dedi. İsteyen ise: "Şâhid olarak Allah yeter!" dedi. öbürü: "öyleyse bana kefil getir" deyince; "Kefil olarak Allah yeter" dedi. "Doğru söyledin!" dedi ve belli bir va'de ile ona parayı verdi.

Borçlu deniz yolculuğuna çıktı ve ihtiyâcını gördü. Sonra borcunu vâdesi içinde ödemek maksadıyla geri dönmek üzere bir gemi aradı, ama bulamadı. Bunun üzerine bir odun parçası alıp içini oydu. Bin dinarı sahibine hitaben bir mektupla birlikte oyuğa yerleştirdi. Sonra oyuğun ağzını kapadı. Sonra da denize getirip: "Ey Allah'ım, biliyorsun ki, ben falandan bin dinar borç almıştım. Benden şahit istediğinde ben: "Şahit olarak Allah yeter!" demiştim. O da şahit olarak sana razı oldu. Benden kefil isteyince de: "Kefîl olarak Allah yeter!" demiştim. O da kefil olarak sana razı olmuştu. Ben ise bir gemi bulmak için gayret ettim, ama bulamadım. Şimdi onu sana emânet ediyorum!" dedi ve odun parçasını denize attı.

Odun denize gömüldü.Sonra oradan ayrılıp, kendini memleketine götürecek bir gemi aramaya başladı. Borç veren kimse de, parasını getirecek gemiyi beklemeye başladı. Gemi yoktu ama, orada gördüğü odun parçasını evine odun yapmak üzere aldı. Parçalayınca içinde parayı ve mektubu buldu.Bir müddet sonra borç alan kimse geldi. Bin dinarla adama uğradı ve: "Malını getirmek için aralıksız gemi aradım. Ancak beni getirenden daha önce bir gemi bulamadım." dedi. Alacaklı: "Sen bana bir şeyler göndermiş miydin?" diye sordu. Öbürü: "Ben sana, daha önce bir gemi bulamadığımı söyledim" dedi. Alacaklı: "Allah (c.c), senin odun parçası içerisinde gönderdiğin parayı bana ulaştırdı.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar