2010-11-01

KİTAPLARLA DOSTLUK


Batılı meşhur yazarlardan Michel de Montaigne, "Denemeler" isimli kitabında şöyle diyor:

"İki alış-veriş, yani dostluk ve aşk tesadüflere ve başkalarına bağlıdır. Biri, kolay kolay aramakla bulunmaz... Öteki, yaşlandıkça solar gider. Onun için her ikisi de hayatımı doldurup doyuramazdı.

"Üçüncü alış-veriş, kitaplarla kurduğum dostluktur ki, daha sağlam ve daha çok bizimdir. Ötekilerin başka üstünlükleri var dır, ama bu üçüncüsü daha devamlı, daha kolayca ve daha çok faydalıdır. Ömür boyu yanıbaşımda, her yerde elimin altındadır.

"Kitaplar, yaşlılığımda ve yalnızlığımda beni avutur. Sıkıntılı bir avareliğin baskısından beni kurtarır; hoşlanmadığım kişile rin havasından, dilediğim zaman beni ayırıverirler. Fazla ağır basmadıkları, gücümü aşmadıkları zaman acılarımı törpülerler. Rahatımı kaçıran bir saplantıyı başımdan atmak için, kitaplara müracaat etmekten iyisi yoktur. Hemen beni kendine çeker, içimdekinden uzaklaştırırlar.

"... Onları aramadığım zaman da hiç kızmaz, beni her zaman aynı yüzle karşılarlar."

Kısacası, okumayı öğrenmemiz, onu hayatımızın bir parçası yapmamız gerekiyor. Zira okumayı öğrenmeden ne tefekkürü öğ renebilir, ne de düşündüklerimizi doğru-dürüst ifade edebiliriz. Hâl böyle olunca, ilim ve medeniyet sahasında tekâmül de, terakki (kemale ermek te, mesafe katetmek) de mümkün olmaz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar