2010-11-01

RÜYADA PADİŞAHLIK



Bir gün Hârûn Reşîd, Behlül ile görüşmek, hikmetli sözlerini duymak istedi. Bunun için adamlarını gönderip Behlül'ü getirmelerini söyledi. Gidenler Behlül'ü boş bir mezar içinde uyur buldular.

Uyandırdıklarında; "Siz ne yaptınız. Beni padişahlık makamından indirdiniz. Şimdi ben ne yapacağım?" dedi. Halîfenin adamları bir şey anlamadılar. Fakat gidip bu sözleri halîfeye bildirdiler.

Hârûn Reşîd de onun bu sözlerine bir mânâ veremedi, huzuruna gelince; "Ey Behlül! Sen hangi padişahlıktan indirildin?" dedi.Behlül; "Ey Halîfe! Rüyamda kendimi hükümdar olmuş gördüm. Tahtımda oturuyordum. Hizmetçilerim vardı. Saltanat ve ihtişam içinde İdim. Lâkin senin adamların beni uyandırdı ve tahtımdan oldum." Bu sözlere Hârûn Reşîd güldü ve;
"Ey Behlül! Rüyadaki padişahlığa itibâr olunur mu?" dedi.

Bunun üzerine Behlül Hazretleri;
"Ey müminlerin emîri! Benim hükümdarlığım İle seninki arasında ne fark var. Ben gözlerimi açınca padişahlıktan indim, hayat buldum. Sen gözlerini kapayınca ebedlyyen saltanatından olacaksın ve nedamet, pişmanlık günün başlayacak. O hâlde hangimizin hükümdarlığına îtibâr yoktur siz söyleyin." dedi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar