2010-11-04

SULTAN GAZNELİ MAHMUD'UN ADALETİ



Bir gün divanda iken karşısına gelip evinden ve yatağından kendisini kovan bir Türk askerini şikâyet ederek ayaklarına kapanan bir adama, Sultan Mahmud;

— Sızlanmayı bırak! Suçlu evine geldiği zaman haber ver;bizzat kendim gelip cezalandıracağım, dedi.

Bir müddet sonra, haber gelince Sultan, dediği gibi kalkıp eve gitti. Muhafızlarına evin etrafını sardırdı.Meş'aleleri söndürterek zina ve hırsızlık suçu işlemekte olan şahsın, idamını emretti. Hükmün infazından sonra, meş'aleleri tekrar yaktırdı. Sultan, daha sonra diz çökerek duaya başladı.

Duası bittikten sonra yemek getirterek çok acıktığını belli eden bir iştiha ile yedi.Şikâyetine ânında ve âdilâne cevap alan zavallı adam, hayret ve tecessüsünü yenemeyerek Sultan'a hareketlerinin sebebini sorunca, mütevâzi Sultan şunları söyledi:

— Böyle bir cinayete, ancak kendi çocuklarımın cesaret edebileceğini sanıyordum. Adaletimin amansız olması ve görmemem için, meş'aleleri söndürttüm. Suçlu keşfedildiği ve oğlum çıkmadığı için de Allah'a şükrettim. Yemeğe gelince; şikâyetiniz beni o kadar müteessir etti ki, üç gündür ağzıma bir lokma yiyecek koymadım. (Gibbon'dan, Yabancılara Göre EskiTürkler, s. 100-101)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar