2010-12-19

İlk ezan ve kamet

İlk ezan ve kamet


Ensâr'dan Abdullah b. Zeyd (r.a.) bir sabah Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'e geldi.

"Yâ Resûlallâh! Bu gece, ben uyurken, üzerinde iki parça yeşil elbisesi olan bir elinde çan taşıyan bir adam yanıma uğrayıp beni dolaştırdı.Ona:

"Ey Allah'ın kulu! Bu çanı satar mısın?" dedim.
"Ne yapacaksın onu?" dedi.
"Onunla, namaza davet edeceğiz!" dedim.
"Ben, sana ondan daha hayırlı olan bir şeyi göstereyim mi?" dedi.
"Olur! Nedir o?" dedim.

"Allâhü Ekber! Allâhü Ekber!
Allâhü Ekber! Allâhü Ekber!
Eşhedü en lâ ilahe illallah!
Eşhedü en lâ ilahe illallah!
Eşhedü enne Muhammede'r-Resûlullâh!
Eşhedü enne Muhammede'r-Resûlullâh!
Hayye alessalâh! Hayye alessalâh!
Hayye alelfelâh! Hayye alelfelâh!
Allâhü Ekber! Allâhü Ekber!
Lâ ilahe illallah!" dersin.» dedi.

Benden biraz geri durduktan sonra, (Namaza kalkacağın sırada da:

Allâhü Ekber! Allâhü Ekber!
Allâhü Ekber! Allâhü Ekber!
Eşhedü en lâ ilahe illallah!
Eşhedü en lâ ilahe illallah!
Eşhedü enne Muhammede'r-Rasûlullâh!
Eşhedü enne Mu-hammede'r-Rasûlullâh!
Hayye alessalâh! Hayye alessalâh!
Hayye alelfelâh! Hayye alelfelâh!
Kad kâmetissalâh! Kad kâmetissalâh!
Allâhü Ekber! Allâhü Ekber!
Lâ ilahe ilallâh! dersin.) dedi.

Bunun üzerine, Peygamber Efendimiz (s.a.v.);

"İnşâallâh bu hak rü'yâdır! Kalk da, gördüğünü Bilâl'e öğret. Ezanı okusun. Çünki onun sesi seninkinden daha yüksek, daha gür!" buyurdu. Bilâl (r.a.) ile kalktık. Ben, ona öğretiyordum, o da okuyordu.

Evinde bulunduğu sırada Ömer b. Hattâb (r.a.), ezanı işitir işitmez, ridâsını sürüyerek dışarı çıktı ve

"Yâ Resûlallâh! Seni hak dinle gönderen Allah'a yemîn ederim ki, onun gördüğü şeyin tıpkısını ben de, görmüştüm!" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) da: "Elhamdülillah" buyurdu.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar