2011-11-04

" Beklesin! " İbnül Emin Mahmut Kemal İnal

" Beklesin! "   İbnül Emin Mahmut Kemal İnal


Son devrin meşhur biyografi yazarlarından İbnülemin Mahmud Kemal İnal Bey Süleymanîye'dekiİslâm Eserleri Müzesi'nin müdürlüğünde bulunduğu bir sırada, devrin Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel kendisini ziyarete gelir. Müzede vazifeli bir şahıs -biraz da telaşlı bir şekilde- Mahmud Kemal İnal Bey'in odasına girer ve;
 Efendim, vekil bey geliyor, der. İbnülemin'in cevabı aynen şöyledir:
— Gelmesin. Ben şimdi ikindi namazını kılmak üzere Allah'ın huzuruna duruyorum.Beklesin!
Mahmud Kemal Bey bu sözleri bakan beyin işiteceği kadar yüksek sesle söyler. Manzara karşısında iyice şaşıran müze memuru, hayretle vekil beyin yüzüne bakar. Hasan Ali Yücel;
 Duydum evlâdım, duydum! diyerek adamın şaşkınlığını giderir. Başkaca da bir harekette bulunmaz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar