2012-03-23

Yahudi Dönmesi -Sabetayist- Ahmet Emin Yalman'ı Hüseyin Üzmez Vurmuştu; İlk Güzellik Yarışmaları ve Ahmet Emin Yalman

Yahudi Dönmesi -Sabetayist- Ahmet Emin Yalman'ı Hüseyin Üzmez Vurmuştu; İlk Güzellik Yarışmaları ve Ahmet Emin Yalman
Yahudi Dönmesi -Sabetayist- Ahmet Emin Yalman'ı Hüseyin Üzmez Vurmuştu;
 İlk Güzellik Yarışmaları ve Ahmet Emin Yalman


Türkiye' deki Güzellik yarışmalarını ilk defa tertip eden, bu başarıyı(!) elde eden yine bir Yahudi dönmesidir; AHMET EMİN YALMAN'dır...

17 Yaşında bir lise öğrencisi iken Yalman' a, Malatya' da, Büyük Postane önünde, devrin Sabetayist-Karakaşi başbakanı Adnan Menderes'in yakınında altı el ateş ederek öldürmeyi beceremeyen kişi ise şu meşhur Hüseyin Üzmez'dir.

Sorgusunda, "Yalman bir Yahudi dönmesidir. Irki cibiliyetinin gereği olarak bu yarışmaları tertip etmiştir. Ruslar, Keriman Halis'in Amerikalı askerlerin kucağındaki resimlerini bastırıp, KORE'de savaşan askerlerimizin üzerinden atmışlar ve altına şu notu düşmüşlerdir; -siz burada ölüyorsunuz, amerikalılar, avrupalılar sizin kızlarınızı öpüyorlar-. İşte bu yüzden sıktım Yalman' a..." demiştir.

Kendisi de dönme iken Yahudiliğe geçen ve kimliğine Yahudi yazdıran Ilgaz Zorlu şöyle söylüyor:

"Ahmet Emin Yalman’ın Mustafa Kemal’le 1927’de yaptığı röportajda, Yalman şunu söylüyordu 'Sizin hayatınızı etkileyen iki öğretmen var. Biri benim babam, öteki de Şemsi Efendi’ydi.' Şemsi Efendi, benim büyükbabamın büyükbabasıdır. Atatürk’ün ilk öğretmeni Şemsi Efendi bir hahamdır ve benim ailem de 17 kuşak boyunca bir haham ailesi olarak gelmektedir. Bu arada, Ahmet Emin Yalman da Sabetaycıdır. Atatürk’ün Sabetaycı olup olmaması önemli değil ama şu bir gerçek ki Atatürk, Sabetaycı kültürün içinde yer almış bir insandı. (Bakınız: Murat Menteş'in Ilgaz Zorlu ropörtajı)

****
"Ben anamdan doğdum doğalı dünyaya hiçbir zaman dört elle sarılmadım. Elinde bavuluyla vatanına gitmek isteyen bir gurbetçi gibiydim. Ecel treninin kalkmasını bekliyordum, ölüm treninin kalkmasını bekliyordum. Korku hissini zaten tanımıyorum. Hayatımda korku nedir bilmiyorum, korku hissini bilmiyorum."
Hüseyin Üzmez

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bu ay öne çıkanlar